Čebelarstvo Voglar z najboljšo podjetniško idejo

  • 8

Projekt Agrobiznis, namenjen spodbujanju inovativnosti in podjetništva med manjšimi ponudniki prehranskih izdelkov, je konec minulega tedna osvetlil tri najboljše poslovne ideje. Z izvirnimi zamislimi in širšim doprinosom k lokalni samooskrbi so si odličja prislužili: Čebelarstvo Voglar, Pekarna Težak in KZ Šaleška dolina. V Tušu, zvestemu podporniku projekta, bodo zmagovalcem pomagali, da podjetniški potencial tudi udejanjijo in izdelke v čim krajšem času postavijo na trgovske police.

Izkušnje nagrajencev lanskega, prvega tovrstnega izbora kažejo, da je podpora trgovca do danes že obrodila sadove in tako predstavlja primer dobre prakse v slovenski živilskopredelovalni industriji.

Za naziv najboljše podjetniške ideje v kmetijstvu, se je letos potegovalo 43 malih ponudnikov hrane oziroma prehranskih izdelkov, ki se ponašajo z odlično kakovostjo in lokalno pridelavo. Strokovna komisija je sedem najbolje ocenjenih uvrstila v boj za prva tri mesta, pri čemer je upoštevala pomen za lokalno samooskrbo, sonaravno pridelavo, inovativnost, prenos znanja, tržni potencial doma in v tujini, priložnosti za ustvarjanje delovnih mest ter možnosti za razvoj novih zgodb, ki lahko nastajajo ob povezovanju z drugimi deležniki.

Naziv najboljšega podjetnika v kmetijstvu je pripadel čebelarstvu Voglar iz Šmarjeških Toplic. Družinski posel se je začel s čebelarskim navdušenjem takrat 12-letnega sina Luke, ki ga je oče Andrej postopno razvil v poslovno uspešno poslovno zgodbo. Danes, ko Luka Voglar zaključuje s študijem agronomije, podjetje že slovi po inovativnih, ekoloških medenih produktih. Imajo sto čebeljih panjev, ki dajo od tri do štiri tone medu na leto, še 50 ton pa ga odkupijo od drugih čebelarjev. Tržni potencial izdelkov, ki temeljijo na tradiciji in novemu znanju, ki prehaja na mladi rod, želijo s podporo Tuša razširiti izven lokalnih okvirov. Nove tržne niše pa odkrivajo tudi na področju posebnih, butično izdelanih medenih izdelkov, medu za kavo, ekomarmelad, slajenih z medom, in svežih malin, kjer želijo postati največji pridelovalec v Sloveniji.

»Slovenija ima bogato čebelarsko izročilo, zato ni nenavadno, da je tudi pobudnica za Svetovni dan čebel, pri čemer išče podporo v domači in tuji javnosti. Z inovativnimi čebeljimi proizvodi opozarja na potencial tovrstnih izdelkov, hkrati pa krepi zavest o pomenu čebel za samooskrbo – v Sloveniji in tujini. Tudi zato si je ideja čebelarstva Voglar prislužila prvo mesto,« je povedala Irena Rotar, članica strokovne komisije projekta Agrobiznis in vodja projekta Spoštujmo slovensko v Tušu.

Drugo uvrščena Pekarna Težak je prepričala z inovativnim kruhom z ječmenovim sladom, ki nadaljuje začrtano pot, ki se giblje med tradicijo in uvajanjem novostmi na področju piva, kruha, zelenih delovnih mest ter povezovanja kulinarike in turizma. Inovativni kruh razvijajo iz ječmenovega slada, ki nastaja pri varjenju piva. Kruh bodo pekli iz ržene in ječmenove moke, vseboval pa bo ječmenove vlaknine iz slada. »Analiza njegovih hranilnih vrednosti, ki smo jo opravili v procesu razvoja, je pokazala, da ječmenov slad pripomore k zniževanju krvnega tlaka in blagodejno vpliva na presnovo,« pravi Žan Težak. Ponudbo dodatno širijo s kruhom in pecivom brez umetnih dodatkov, izo­gibajo se belemu sladkorju in beli moki.

Tretje mesto je zasedla kmetijska zadruga Šaleška dolina, in sicer za goveje meso in mesne izdelke pod blagovno znamko Ekodar. Visoko kakovost izdelkov dokazuje ekološka reja živali, odsotnost krme z GSO (gensko spremenjenimi organizmi) in sonaraven, neintenziven način reje  živali, ki se večinoma pasejo na hribovskih kmetijah. Poleg zagotavljanja zdravega mesa je takšna reja živali tudi trajnostno naravnana in pripomore k ohranjanju podeželja, pri čemer je zagotovljena popolna sledljivost.

Tuš, podpornik projekta, bo zmagovalcem omogočil celosten podporni paket za lansiranje novega izdelka na trg skozi različne faze procesa ter svetovali kako nagrajenemu izdelku definirati tržne poti glede na tržni potencial izdelka.

 

Zmagovalci lanskega ob podpori Tuša uspešno prodrli na trg

Poleg novih, perspektivnih idej, so se na letošnjem Agrobiznisu predstavili tudi nagrajenci lanskega  tekmovanja – domačija Grčin, Mlinarstvo Rangus in kmečka sirarna Gorički raj. Vsi so se strinjali, da bi brez podpore, ki so jo prejeli, sami težko prodrli na trg in uresničili podjetniško idejo. Do danes so bile tako ob podpori največjega slovenskega trgovca uspešno uresničene vse nagrajene ideje – sokovi Jabolčnik so zasijali v preobleki Slovenskih  dobrot, luč je ugledala prva  slovenska  brezglutenska linija iz Mlinarstva Rangus, s projektom Posvoji kozo pa se tudi že uspešno rešuje problematika zaraščanja krajinskega parka Goričko.

»V Tušu spoštujemo slovensko, zato stopamo v smeri trajnostnega razvoja. To odražajo tudi izdelki Slovenskih  dobrot, ki združujejo tradicijo, energijo  sedanjosti in vizijo prihodnosti. Dobrih idej v kmetijstvu ne manjka, zato je prav, da jih podpremo in tudi malim ponudnikom omogočimo vstop na trg,«  poudarja Irena Rotar, vodja projekta Spoštujmo slovensko v Tušu. »Lanski izbor, s katerim smo pridelovalcem prvič ponudili enkratno priložnost za uveljavitev izdelka na trgu, je dokazal, da smo na pravi poti. Odzivi kupcev, pa tudi naših dobaviteljev, so odlični. Prepričani smo, da bomo letos uspeh ponovili, hkrati pa podprli razvoj slovenskega podeželja,« še dodaja Rotarjeva.


Zmagovalci Agrobiznisa 2014 ob podpori Tuša
uspešno prodrli na trg

< Nazaj

Ostale novice

  • 13

    Tuš supermarket Planet Kranj je svoja vrata odprl v prenovljeni podobi, skladno z najsodobnejšimi nakupovalnimi trendi in optimalno nakupno potjo po meri kupcev. Prenova je postregla z nadgradnjo celotne ponudbe izdelkov, zamenjavo opreme, razširitvijo svežih oddelkov, okrepitvijo prodajnega programa, še posebej na oddelku kruha, kjer je na voljo tudi sveža … Več

  • 27

    Radovljica je gostila drugo predtekmovanje edinstvenega vseslovenskega kulinaričnega projekta Tuševa zvezdica. Na tamkajšnji srednji gostinski in turistični šoli so se v pripravi in postrežbi slovenskih regionalnih jedi pomerili dijaki srednjih gostinsko-turističnih šol. Strokovno komisijo so najbolj prepričali srednješolci – kuharji, natakarji in turistični animatorji – iz Srednje šole za gastronomijo … Več

  • Cenjene kupce obveščamo, da bo Tuš supermarket Ljubljana BTC od 7. 3. do predvidoma 10. 4. 2020 zaprt zaradi prenove.   O odprtju prenovljene, še boljše poslovalnice z optimalno nakupno potjo vas bomo pravočasno obvestili.